● Презентовано лімітовану серію нових ексклюзивних екземплярів знакового Jaguar C-type до святкування 70-річного ювілею авто
● C-type Continuation офіційно представили на щорічному конкурсі-виставці Concours of
Elegance у палаці Гемптон-Корт, Англія, 3–5 вересня 2021 року
● C-type Continuation — це перший автомобіль підрозділу Jaguar Classic, повністю відтворений із використанням системи автоматизованого тривимірного проектування
● Кожен екземпляр має 3,4-літровий рядний 6-циліндровий двигун з 3-камерним
карбюратором Weber, потужністю 220 к. с.
● За основу C-type Continuation взято C-type, який свого часу став одним з найважливіших
автомобілів в історії перегонів Jaguar
Jaguar Classic випускає лімітовану серію нових автомобілів C-type Continuation, щоб відзначити культову модель C-type в автоспорті — через 70 років після її першої перемоги у перегонах 24 години Ле-Ману. Перший екземпляр нового авто публічно представили на престижному конкурсі-виставці Concours of Elegance у палаці Гемптон-Корт у п’ятницю, 3 вересня.
C-type Continuation буде виготовлено вручну на заводі Jaguar Classic у Ковентрі — аналогічно, як і створені у 1953 році C-type. Саме вони перемогли у 24 годинах Ле-Ману того року, здобувши другу перемогу C-type у Ле-Мані та продовживши низку успіхів у автоспорті.
Після ретельного дослідження історії C-type команда підрозділу Jaguar Classic, яка займається відновленням та відтворенням класичних моделей бренду, сформулювала вимоги до технічних характеристик Continuation та реалізувала їх в авто за допомогою сучасних технологій та інженерії. Водночас використані й автентичні методи конструювання авто того періоду.
Ден Пінк, директор Jaguar Classic, зазначив: «C-type — один з найвідоміших автомобілів у славетній
історії перегонів Jaguar, за кермом якого сиділи найповажніші водії. C-type Continuation зберігає знаковий та вдосконалений дизайн Малкольма Сейєра — завдяки вперше застосованим кресленням системи автоматизованого тривимірного проектування. Так дизайн та минуле з автоспорту поєдналися з інноваційними інструментами інженерії».
Відображаючи бачення Малькольма Сейєра, легендарного спеціаліста з автодизайну та аеродинаміки, інженера-віртуоза та художника Jaguar Cars, C-type уперше взяв участь у перегонах 1951 року. В перший же свій виїзд він переміг у Ле-Мані. Новаторська обтічна форма авто допомогла водіям- переможцям Пітеру Вокеру та Пітеру Вайтхеду розвинути рекордно високу швидкість у 150,46 км/год.
C-type заслуговує на особливу увагу за вперше застосовані у 1952 році дискові гальма. Розроблені спільно із Dunlop, у поєднанні з модернізацією двигуна та підвіски, вони сприяли перемозі автомобілів C-type у 24 годинах Ле-Ману 1953 року (здобуто перше та друге місце). Окрім того, авто продемонстрували і рекордно високу середню швидкість у 170,33 км/год. Тоді вперше середня швидкість на перегонах становила понад 160 км/год.
Автоспортивна історія C-type
Оригінальний C-type славився своєю плавною та аеродинамічною формою, розробленою Малкольмом Сейєром. Початково модель називалася XK120C — узявши це культове авто за основу, C-type став одним з найважливіших автомобілів у історії перегонів Jaguar.
Для максимальних результатів у перегонах C-type обладнали двигуном, трансмісією та підвіскою XK120. А Малкольм Сейєр створив обтічний та аеродинамічний корпус, завдячуючи власним знанням у галузі інженерії та аеродинаміки з аерокосмічної промисловості. Використовуючи складну математичну формулу для створення 3-вимірних кривих, Сейєр втілив в життя екзотичний дизайн C- type за допомогою інноваційних розрахунків.
Автомобіль спроектували й сконструювали всього за півроку, і 12 співробітників Jaguar прибули з трьома C-type на 24 години Ле-Ману 1951 року, виїхавши з Великої Британії на автомобілях, які мали змагатися між собою.
1951 року, у рік свого дебюту, C-type переміг у 24 годинах Ле-Ману, — і це лише перша з численних перемог Jaguar. Виїхали три автомобілі, якими керували Стірлінг Мосс та Джек Ферман, Леслі Джонсон та Клементе Біондетті, а також тандем переможців у перегонах: Пітер Вокер та Пітер Вайтхед.
C-type всебічно втілював ключові вдосконалення XK120, і зокрема був оснащений просвердленою трубчастою рамою шасі — акцент на зниженні ваги. Подальші вдосконалення, разом із застосованими уперше дисковими гальмами, — це 16-дюймові колісні диски із 60 дротяними спицями на автомобілях 1953 року для кращого охолодження гальм. А інноваційний на той час шток Panhard для задньої підвіски став остаточним довершенням автомобіля: C-type отримав фінальну конфігурацію 1953 року.
У 24 годинах Ле-Ману 1953 року оновлений C-type подолав бар’єр у 160 км/год, встановивши рекорд 24-годинної середньої швидкості з результатом 170,33 км/год. Це був значний відрив, порівняно з його рекордом 24-годинної середньої швидкості у 150 км/год 1951 року.
Такому успіху сприяв 3-камерний карбюратор Weber 40DCO3, що збільшив потужність 3,4-літрового рядного 6-циліндрового двигуна з 200 до 220 к. с. Додаткова потужність, у поєднанні з першим оснащенням дисковими гальмами та полегшеним кузовом, сприяла другому тріумфу Jaguar у Ле-Мані.
Визначною ознакою моделі 1953 року є вентиляційний отвір капота. Він спрямовує повітря прямо в карбюратор у верхній частині моторного відсіку за допомогою незвичайно спроектованої повітряної камери. І це лише одна з декількох унікальних особливостей автомобіля 1953 року, яка буде притаманною усім автомобілям C-type Continuation.
Автомобіль-переможець у 1953 році сприяв ширшому застосуванню дискових гальм як на гоночних треках, так і на дорогах загального користування. Інженерні інновації Jaguar стали прикладом для усієї галузі, використовуючи ноу-хау з автоспорту для покращення водійського досвіду.
Пошук автентичності
У процесі створення C-type Continuation експерти занурилися в історію C-type та уніфікували інформацію про його будову, технічні характеристики та гоночні можливості. На збір даних, до початку фізичного втілення, знадобилося майже 2 роки, а вихідним пунктом стало дещо схоже на пошуки скарбів у архівах, кресленнях, документах та світлинах Jaguar. Так відтворили цілісну картину способу побудови цього знакового автомобіля у 21 столітті.
Окрім оригінальних креслень, команда потребувала найпершої інженерної документації. Для повного оцифрування усього потрібного винайняли копіювальників, адже в оригінальній документації було понад 2 000 найменувань. Уся ця інформація мала бути перевірена нинішньою командою інженерів Jaguar.
На щастя, Офіцер Ордену Британської імперії Норман Девіс (1920–2019), колишній водій-випробувач та інженер Jaguar Cars, також надав безцінні вказівки щодо процесу побудови. У той же час команда мала доступ до екземпляру C-type та світлин із примітками Малкольма Сейєра щодо обтічного кузова — це мало допомогти створити «нульовий автомобіль».
Кульмінацією всієї зібраної інформації стала 3-вимірна модель, створена за допомогою системи автоматизованого проектування — так уперше створили весь автомобіль Jaguar Classic Continuation. За сучасною методологією затвердили оригінальний дизайн Малкольма Сейєра, а інноваційні інструменти, якими сьогодні оперує Jaguar, допомогли підтвердити автентичність та неординарність оригінального C-type.
Технічні характеристики C-type Continuation
Із 53 Jaguar C-type, побудованих у 1950-х роках, 43 одиниці продали приватним власникам, а за технічними характеристиками серійні C-type більше нагадували автомобілі, які брали участь у перегонах Ле-Ману 1951 року. Це були автомобілі з барабанними гальмами та 2-камерним карбюратором SU потужністю у 200 к. с.
Перші автомобілі C-type Continuation будуть створені для їхніх власників напередодні натхненної перегонами святкової події у 2022 році. Кожен екземпляр відображатиме технічні характеристики автомобілів команди-переможця Ле-Ману 1953 року: 3,4-літровий рядний 6-циліндровий двигун із 3- камерним карбюратором Weber 40DCO3 потужністю 220 к. с. та дисковими гальмами, що сприяли рекордному тріумфу у 24 годинах Ле-Ману 1953 року. Невдовзі команда Jaguar Classic, володіючи незліченною кількістю документів та джерел інформації, запропонує ще один автомобіль- продовження.
Усі карбюратори Weber ретельно відновлені для 3,4-літрових 6-циліндрових двигунів, на виготовлення кожного з яких потрібно 9 місяців. Інші деталі у моторному відсіку є тогочасними, зокрема гідравлічний насос Plessey на коробці передач, який перекачує гідравлічну рідину в гальма.
Увага до деталей — це також резервуар гальмівної рідини, який на оригінальних автомобілях мав кронштейни, призначені для застосування на іншому автомобілі. Для C-type вони не слугують жодній меті, однак усі автомобілі Continuation збережуть цю оригінальну парадоксальність.
Подібним чином, автомобілі C-type з технічними характеристиками 1953 року відрізнялися від попередніх C-type 1951-го і 1952-го років кришкою блока запобіжників Lucas. Усі автомобілі Continuation вирізняються відновленими оригінальними версіями дизайну. До того ж, дзеркала заднього огляду Lucas у C-type Continuation стали результатом виснажливого пошуку безцінних автентичних запчастин: спочатку було доступне лише одне, але згодом Jaguar Classic зміг забезпечити кожен автомобіль Continuation тогочасним дзеркалом заднього огляду Lucas. Додатково на кожен автомобіль лімітованої версії встановлено гоночне вітрове скло Brooklands з оглядом на 3/4 та годинник Smiths у кабіні пілотів.
Перемикач запалювання у C-type Continuation відтворений з абсолютною точністю, щоб повторювати оригінальний процес запуску. Автентичність моделі підкреслює й ідеально відтворений тахометр перед водієм, включно зі способом його обертання проти годинникової стрілки.
Інтер’єр кожного автомобіля C-type Continuation нагадує інтер’єр оригіналу C-type, коли минулі тенденції поєднано з новими. Для кабіни пілотів використовується довершене оздоблення інтер’єру Hardura, якого не було в оригінальному C-type. Водночас оздоблення сріблом відтворює атмосферу того періоду.
Оздоблення Rexine на панелі приладів та бічних панелях Continuation виготовлене з останнього рулону цього матеріалу, а це — підкреслення автентичної атмосфери тим же типом оздоблення, що і 70 років тому.
Сидіння, виконані у 8 відтінках шкіри на вибір, виготовлені компанією Bridge of WeirTM. Гоночні ремені встановлені на нещодавно сконструйованому компоненті за задньою перегородкою, відповідно до правил ФІА. Кермо Bluemel відповідає оригіналу без круглого елемента в центрі, — його не було в оригінальних гоночних автомобілях для зменшення сліпучого світла та відблисків. Водночас майбутні власники можуть замовити культову емблему Jaguar за бажанням.
Усі автомобілі C-type Continuation схвалені ФІА та мають право брати участь в історичних чемпіонатах, серед яких Jaguar Classic Challenge, який проходить у Ле-Мані, Спа-Франкоршамі та Сільверстоуні. Для дотримання регламенту, автомобілі C-type Continuation оснастять системою утримання ременів, затвердженою ФІА, і захистом від перекидання, інтегрованим у задню перегородку.
Серед іншого обладнання, відповідно до вимог ФІА — вогнегасники, якими зручно керувати за допомогою тогочасних додаткових перемикачів у салоні, встановлені у відсіку двигуна та у просторі для ніг.
Власникам надається вибір з 12 кольорів екстер’єру, серед яких Suede Green, Cream, Pastel Blue і British Racing Green. Додатково можна доповнити екстер’єр круглим малюнком на дверях, виконаних у кольрах White або Old English White. Опціонально доступна і емблема Jaguar на капоті авто.
Jaguar C-type Continuation: технічні характеристики
Двигун і шасі
● Рядний 6-циліндровий двигун DOHC (двигун внутрішнього згоряння з двома розподільними валами у головці блока циліндрів) об’ємом 3,4 літра, виготовлений вручну
● 220 к. с. за 5800 об/хв
● 3-камерний карбюратор Weber 40DCO3
● 4-ступінчаста механічна трансмісія
● Насос Plessey, встановлений на коробці передач
Екстер’єр
● Розкатаний вручну алюміній 16 калібру
● 12 варіантів лакофарбового покриття екстер’єру
● Опціональні круглі елементи дверей
● Опціональна емблема Jaguar
● 16-дюймові колісні диски з 60 дротяними спицями
Інтер’єр
● 8 варіантів кольору шкіряних сидінь
● Оригінальне дзеркало заднього огляду Lucas з вітровим склом з оглядом на три чверті та
аероскріном Brooklands
● Годинники та покажчики Smiths
● 15-дюймове кермо Bluemel
● Опціональна система утримання ременів
Новий онлайн-конфігуратор для візуалізації персоналізованого C-type: classicvisualiser.jaguar.com
Про Jaguar Classic
Підрозділ Jaguar Classic є офіційним постачальником автентичних автомобілів, експертних послуг, оригінальних запасних частин, а також незабутніх вражень для прихильників класичних моделей Jaguar у всьому світі. Команда інженерів на фабриці Jaguar Land Rover Classic Works у Ковентрі спеціалізується на преміальних відновленнях автомобілів E-type Reborn та створенні ексклюзивних авто New Original Jaguar Continuation. Щоб дізнатися більше про повний перелік автомобілів, послуг, запасних частин та сервісів, що пропонуються Jaguar Classic, відвідайте: www.jaguar.com/classic
Про офіційного імпортера
«Віннер Імпортс Україна, Лтд.» є одним із лідерів вітчизняного автомобільного бізнесу, що понад 29 років веде успішну діяльність в Україні. Наша дилерська мережа, яка офіційно представляє Ford, MG, Volvo, Jaguar, Land Rover, Porsche та Bentley, пропонує автомобілі, запчастини, сервісне обслуговування та клієнтський досвід світового рівня у понад 50 дилерських центрах та сервіс партнерах. «Віннер Коледж» навчає та розвиває всіх членів команди «Віннер» задля забезпечення сервісу найвищого рівня. Також «Віннер» будує та обслуговує житлову та комерційну нерухомість. «Віннер» націлений бути прикладом чесного, прозорого і соціально відповідального бізнесу, підвищувати якість життя клієнтів і співробітників, надаючи першокласні товари, послуги та кар'єрні можливості. З детальною інформацією ви можете ознайомитися на сайті www.winner.ua